Nasza wspaniała kadra

 dyrektor oddziału


 

Pani Faustyna w swoim wysokogórskim świecie :)

 

Faustyna Hatala

Absolwentka Akademii Jana Długosza w Częstochowie, gdzie ukończyła Zintegrowaną Edukację Wczesnoszkolną i Edukację Przedszkolną. Absolwentka  studiów podyplomowych z Zarządzania oświatą. Posiada również tytuł magistra Pedagogiki Specjalnej z terapią pedagogiczną i rewalidacją indywidualną, który zdobyła na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Ukończyła specjalne kursy: „Przedszkolaki bawią się w czytanie” oraz „Doświadczenia i eksperymenty w przedszkolu i w szkole”. 

Własna grupa, pozytywne nastawienie do życia, twórcza wyobraźnia i chęć rozwijania się, sprawia, że praca w przedszkolu jest dla mnie niesamowitą radością i satysfakcją, a także cennym doświadczeniem. Staram się wkładać całe swoje serce w przygotowanie zajęć i z uśmiechem troszczyć się o dobro każdego dziecka.

Prywatnie, upodobałam sobie wchodzenie w nietypowe, wysokie miejsca, takie jak przełęcze, granie, turnie i wysokie góry;) Dlatego o każdej porze roku wspinam się w ukochanych górach - są dla mnie pasją, cudem i tajemnicą! Dzięki wspinaczkowej pasji i pracy z dziećmi śmiało mogę powiedzieć, że jestem szczęśliwym człowiekiem!

 

 

wychowawcy

 

 

 

Klaudia Socha

 

Nauczyciel pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną – oligofrenopedagogiki, oraz pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej ukończonej na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła wiele kursów i szkoleń w tym m. in : „Dziecko z cukrzycą typu 1 w placówce oświatowej”; „Gry i zabawy przeciwko agresji z elementami arteterapii; „Równość szans (płci) w edukacji przedszkolnej w ramach projektu – Przyszłość w rękach przedszkolaków” oraz zdobyła umiejętności komunikacji alternatywnej – Makaton (moduł 1 -4).

 

Zawód nauczyciela jest dla mnie pasją, nie pracą. Swoje obowiązki wykonuję z zaangażowaniem, pomysły i inspirację dostarczają mi każdego dnia przedszkolaki, przez co mogę codziennie uczyć się wraz z nimi. Za główny cel obieram rozbudzenie ciekawości świata i staranie się przygotowania tego „małego” człowieka do samodzielnego i wielozmysłowego jego poznawania.

 

Mój wolny czas uwielbiam spędzać aktywnie, nie dla mnie nuda i nic nie robienie, podróże, wycieczki, poznawanie i odkrywanie.

 

„Dziecko może nauczyć dorosłego trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się – ze wszystkich sił – tego czego pragnie.” ­

 

 

 

 

Dorota Krzempek

 

Ukończyłam studia na kierunku Pedagogika w zakresie specjalności Pedagogika Wczesnoszkolna w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Częstochowie. Od 13 lat realizuję się jako nauczyciel, co przynosi mi wiele satysfakcji i radości. W tym roku ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Oligofrenopedagogika. Ukończone ostatnio studia oraz kursy poszerzyły moją wiedzę, wskazały nowe interesujące metody i pomysły. Staram się dawać z siebie wszystko, ale mam świadomość, że to od dzieci czerpię siłę i "pierwiastek" dziecka. Najwspanialsza w dzieciach jest ich indywidualność, wyjątkowość, ciekawość świata, ich talenty i zdolności. Kochając dzieci, wiem, że moim celem jest to odkryć i pielęgnować, pomóc w realizacji ich marzeń i spełnianiu siebie. Być nauczycielem to przede wszystkim być odpowiedzialnym za siebie i za drugiego człowieka.

 

Prywatnie jestem mamą 15-letniej Julki i 17- letniego Maćka. Czas wolny spędzam w moją rodziną, aktywnie, głównie na łonie przyrody.

 

 

 

 

 

Monika Krzysztofiak

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie o kierunku zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Z wykształcenia dyplomowany nauczyciel, z doświadczenia mama do zadań specjalnych a z pasji cukiernik.

Uśmiech, opanowanie i pozytywne myślenie to cechy, które przede wszystkim malują postać Pani Moniki w oczach rodziców natomiast zawsze otwarte ramiona, ciepło i ogromne serce do pracy to cechy, które sprawiają że zjednuje sobie każdego małego przedszkolaczka.

Na co dzień łączę obowiązki bycia mamą dwójki przedszkolaków z kulinarną pasją. W pracy zarażam optymizmem i otwierma ciekawość dzieci  na świat przez zabieranie ich w co dwutygodniową podróż kulinarną z "Krainą smaków i zapachów". Jest to autorski program nauki smaków, zapachów, różnych tekstur, kolorów dla dzieci.

Pani Monika po prostu na drugie imię ma " Pogoda ducha" i najlepiej ją opisuje piosenka Hanny Banaszak pod tym samym tytułem: "Bo mnie na uśmiech zawsze stać(...) Bo ja pogoda ducha twa. Gdy potrzebujesz mnie po prostu zjawiam się!"

 

Pani Monika ze swoimi dziećmi :)

 

 

Gabriela Soszka

Absolwentka Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, gdzie ukończyła Zintegrowana Edukacje Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie ukończyła studia magisterskie z Zintegrowanej Edukacji Wczesnoszkolnej i Terapii Pedagogicznej. Uczestniczyła w szkoleniu : " Oswoić autyzm. Wybrane zagadnienia z pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Jestem osoba pełna pomysłów, która stara sie poszerzać swoje horyzonty, stale sie rozwijać. Poszukuje nowych, kreatywnych sposób, aby moc jak największą wiedze przekazać dzieciom. Swoja praca i zaangażowaniem staram sie, aby każdy dzień był dla dzieci wspaniała przygoda w odkrywaniu cudu jakim jest nasz świat. Praca z dziećmi sprawia mi ogromna satysfakcje i radość. Każdy ich postęp, uśmiech na twarzy jeszcze bardziej motywuje mnie do działania i utwierdza w przekonaniu, iż to co robię jest moja pasja. Dziecko bowiem jest nieoszlifowanym diamentem i to od nas zarówno pedagogów jak i rodziców zależy czy jego blask będzie promieniował czy sie zatraci.


 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 Katarzyna Then

Absolwentka Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, gdzie ukończyła studia licencjackie o kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Studia magisterskie, o tym samym kierunku ukończyła na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie. Aktualnie jest studentką studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Administracji w Bielsku-Białej na kierunku: Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika).
Uczestniczyła w szkoleniu „Oswoić autyzm. Wybrane zagadnienia z pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”. Ukończyła również I stopień kursu z języka migowego.

            Praca z dziećmi jest dla mnie czymś niezwykłym. Każdy dzień jest inny, ale każdy jest wyjątkowy na swój własny sposób. Dziecięca radość z najmniejszych rzeczy, uczy nas pokory oraz pokazuje jak niewiele trzeba, by stać się szczęśliwym człowiekiem. Praca nauczyciela jest swego rodzaju misją, której podejmuje się nauczyciel. Misja ta nie jest obowiązkiem, ale przyjemnością płynącą z możliwości uczestniczenia w życiu dziecka oraz kształtowania go, przekazywania mu pozytywnych wartości, z których będzie mógł skorzystać w swoim późniejszym życiu. Każdego przedszkolaka traktuję w indywidualny sposób, biorą pod uwagę jego aktualne potrzeby oraz możliwości. Uśmiechnięta buzia maluszka sprawia, że nawet najbardziej ponury i przygnębiający dzień nabiera kolorów. Pasja – to słowo idealnie oddaje to, co czuję gdy myślę o swojej pracy, w którą wkładam całe swoje serce.

Prywatnie jestem osobą otwartą i empatyczną. Uwielbiam spędzać czas z moją rodziną oraz bliskimi mi osobami. Moją wielką pasją są książki – głównie fantastyka, która posiada w sobie coś magicznego. Lubię także aktywnie spędzać czas oraz słuchać dobrej muzyki.

 

 

 

 

 

 Julia Stańczyk

Jestem w trakcie studiów pedagogicznych na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Dzięki pracy w naszym przedszkolu utwierdziłam się w przekonaniu, że wybrałam odpowiedni dla siebie kierunek studiów oraz zdobyłam jeszcze większa motywację do dalszej nauki, aby w przyszłości stać się jak najlepszym pedagogiem. 

 

 

 

pomoc nauczyciela

 

 

 

Katarzyna Kożuch

Jestem osobą dla której bezpieczeństwo dziecka, radość w jego oczach  oraz uśmiech na twarzy są najważniejszymi wartościami w życiu. Jako matka dwóch córek,  za czas poświęcony w ich wychowaniu nazywana jest mamą przez duże „M”. Rodzina  w moich oczach jest fundamentem o który dbam i pielęgnuje wartości domowego ogniska.  Opiekuńczość, troska oraz kreatywność w zabawie z dziećmi to cechy, które pozwalają mi zjednać sobie ich serca, dlatego ukończenie kursu dziennego opiekuna pogłębiło moją dotychczasową wiedzę wychowawczą.  Zamiłowanie do podróży po całym świecie pozwala mi poznawać kulturę, życie,  a przede wszystkim ludzi, odmiennych ale jakże wartościowych. W wolnych chwilach doskonalę swoją pasję, którą jest świat ręcznie szytych zabawek, kolorowych tasiemek, guzików, materiałów i nici. Jako twórca staram się włożyć w ich wykonanie całe serce uwalniając swoją artystyczną duszę. Wyznaję idee „Człowiek jest wielki nie przez  to co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się  z innymi – Jan Paweł II”.  

 

 

 

Martyna Luchowska


 


 

 

 

 


 

 

Aleksandra Górny

 

Jestem studentką pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią pedagogiczną na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.  Praca z dziećmi sprawia mi ogromną radość, ponieważ mogę zobaczyć jak poprzez zabawę uczą się i poznają świat. Każdy uśmiech na ich buziach utwierdza mnie w tym, że to jest to, co kocham. Praca w naszym przedszkolu pozwala mi nabrać doświadczenia oraz poznać różne metody pracy, które będę mogła wykorzystać w przyszłości.

 

 

 

 

 

 

nauczyciele do zadań specjalnych :)

 

 

 

 

Dorota Górny - rytmika

Nauczyciel dyplomowany z kilkunastoletnim stażem. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną Stopnia Podstawowego i Licealnego uzyskując tytuł zawodowy: Muzyk – instruktor zespołów rytmiki. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego Wydziału Pedagogiczno – Artystycznego w Cieszynie na kierunku Wychowanie Muzyczne w zakresie – Specjalność Nauczycielska. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie Sztuki oraz Wychowania Komunikacyjnego, a także różnorodne kursy, szkolenia i warsztaty metodyczne. Opracowała autorski program nauczania „Sztuki (muzyki)” z nowatorską metodą aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss, przyjęty do Szkolnego Zestawu Programów oraz śpiewnik: „Kolędy i pastorałki – współczesna aranżacja” wraz z podkładem muzycznym na CD. Od kilkunastu lat prowadzi szkolny chór ,,Allegro".
Wiedza oraz umiejętności, które zdobyłam zarówno na studiach jak i w pracy z dziećmi pozwoliły mi zrozumieć, iż do każdego dziecka należy podchodzić w sposób indywidualny dostrzegając jego aktualne potrzeby oraz możliwości rozwojowe. Cytując Paulo Coelho: ,,Pielęgnuj swoje marzenia. Trzymaj się swoich ideałów. Maszeruj śmiało według muzyki, którą tylko ty słyszysz’’ wprowadzam w życie moją pasję którą jest praca z dziećmi, ich kreatywny rozwój, nowoczesna i wszechstronna edukacja poprzez nauczanie muzyki.   Dbając o wysoką jakość swojej pracy i pragnąc osiągać jak najlepsze rezultaty, staram się poszukiwać coraz to ciekawszych form i metod nauczania.                                                 

W życiu prywatnym jestem miłośniczką książek, dobrego filmu oraz aktywnych form spędzania czasu wolnego a także szczęśliwą żoną oraz matką dwóch utalentowanych córek – Pauliny i Natalii.

 

Joanna Chałupska - Jonadenski 

Absolwentka Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. St. Moniuszki w Bielsku-Białej. Magister wychowania przedszkolnego z edukacją wczesnoszkolną i nauczyciel rytmiki.

Taniec to moje życie. Kocham rytmiczny ruch, a wrażliwość w tej dziedzinie przekładam na tworzenie niepowtarzalnych choreografii tanecznych.

Jestem bardzo zaangażowana w swoją pracę, gdyż jest to moja pasja. Staram się poszerzać horyzonty dzieci. Zwracać uwagę na ich sylwetkę, postawę, koordynuje sposób poruszania sie i sprawność fizyczną. 
Nic tak nie buduje jak uśmiech i zadowolenie dzieci z tego, że poprzez taniec czują się doceniane i wyjątkowe. 
 
„Życie to ciągły ruch, rytm i emocje”

 

 

 

 

 

 

 

 Bogna Gniłka - język angielski

Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych a także Wyższej Szkoły Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych. Od 12 lat jestem lektorem języka angielskiego, włoskiego i francuskiego specjalizującym się w nauczaniu języka biznesu oraz uczeniu dzieci. Od roku 2007 pracuję także jako tłumacz konsekutywny i symultaniczny wyżej wymmienionych języków. Przekazywanie wiedzy jest moją pasją, natomiast zdaję sobie sprawę że wymaga bardzo dobrego przygotowania psychopedagogicznego, metodyczno-dydaktycznego oraz – w przypadku nauczania języka obcego – merytoryczno-językowego, dlatego staram się nieustannie rozwijać kompetencje w tym zakresie uczestnicząc w konferencjach, kursach oraz śledząc najnowsze pisemnictwo. Jako że moją ogromną pasją jest szroko rozumiana psychologia, w 2010 roku ukończyłam studia podyplomowe w tej dziedzinie a zdobytą wiedzę wykorzystuje w procesach dydaktycznych. W swojej pracy pragnę doceniać starania wszystkich swoich uczniów, pomagać im odkrywać rzeczywistość przez pryzmat językowo-kulturowy, pielęgnować w nich otwartość oraz stwarzać warunki do rozwoju ich unikalnych talentów, bo przecież każde dziecko jest utalentowane w sposób niepowtarzalny. Na moich zajęciach kwestią priorytetową jest stworzenie atmosfery bezpieczeństwa w której dziecko, bez względu na okoliczności, może liczyć na akceptację i wsparcie, jednocześnie ma możliwość wyrazić swój entuzjazm, rozwijać drzemiący w środku potencjał i po prostu dobrze się bawić. Nie mam jednego przepisu prowadzenia lekcji – każda grupa ma swoisty charakter oraz dynamikę i potrzebuje indywidualnego podejścia, dlatego wykorzystuję różne techniki aktywujące poszczególne rodzaje inteligencji i uwzględniające różne style przyswajania wiedzy. Umożliwiam dzieciom osłuchanie się z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego wykorzystując szeroki wahlarz ćwiczeń oraz zabaw, a także różnorodne materiały audiowizualne z udziałem ich ulubionych bohaterów bajkowych. Jestem zwolenniczką podejścia wielozmysłowego, interdyscyplinarnego i interkulturowego, z uwzględnieniem potrzeby ruchu oraz głośniejszego niż w starszych grupach wiekowych zachowania, nieskrępowanej ciekawości a także pomysłowości. W życiu zawodowym, ale i prywatnym, przyświeca mi myśl Gerald'a Hüther'a:

"(...) w gruncie rzeczy nasze dzieci poszukują dokładnie tego samego, za czym na dnie serca tęskni każdy dorosły. Wszyscy marzymy o akceptacji, chcemy, by szanowano nas takimi, jakimi naprawdę jesteśmy, z wszystkimi naszymi zaletami i słabościami".

 

 

 

Iwona Pastok - zajęcia ceramiczne

Ukończyła Wychowanie Plastyczne w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Śląskiego. Dyplom uzyskała w pracowni Rzeźby prof. Jerzego Fobera, realizując cykl rzeźb w ceramice, zwieńczony indywidualną wystawą w Galerii Przewiązka UŚ w Cieszynie. Absolwentka Jednorocznej szkoły Ochrony Zdrowia w Bielsku-Białej na kierunku Terapii Zajęciowej.

W mojej indywidualnej twórczości artystycznej zajmuję się głównie ceramiką unikatową i rzeźbą, współgrając z galeriami w kraju i za granicą. Jestem członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków okręgu B-B. Działam aktywnie w bielskim środowisku artystycznym biorąc udział
w licznych wystawach. Swoją pasją w dziedzinie ceramiki chętnie dzielę się z innymi, dostosowując zadania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. Posiadam wieloletnie doświadczenie w edukacji plastycznej dzieci, młodzieży, a także dorosłych. Jako terapeuta zajęciowy staram się zrozumieć potrzeby osób zmagających się z różnorodnymi dysfunkcjami. Przez ostatnie lata pogłębiam moją wiedzę na kursach i szkoleniach. Moim pragnieniem jest pomagać innym w sposób świadomy i skuteczny, wzbudzając aktywność twórczą. Ceramika jest narzędziem wspierającym mnie w osiągnięciu celu.

Prywatnie jestem osobą aktywną dbającą zarówno o kondycję fizyczną, jak i duchową.

 

Agnieszka Dołowiec - logopeda, neurologopeda

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, gdzie ukończyła kierunek filologia polska o specjalności logopedycznej. Obecnie podnosi swoje kwalifikacje studiując na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu na kierunku: neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją terapeutyczną. Ukończyła wiele kursów mi.in: Wczesna nauka czytania metodą sekwencyjno-symultaniczną prof. Jagody Cieszyńskiej. Metoda E. Wianeckiej – Manualne Torowanie Głosek. „Nowa Logopedia – diagnoza różnicowa zaburzeń komunikacji językowej oraz – interakcyjne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy. „Diagnoza, terapia i wsparcie edukacyjne dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.”

Doświadczenie zawodowe zdobywałam w Punkcie Przedszkolnym dla Dzieci z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu „Przystanek Przedszkolak” w Krakowie, jak również w ramach współpracy ze Szpitalem Dziecięcym im. Św. Ludwika w Krakowie, gdzie jako wolontariuszka prowadziłam indywidualne zajęcia logopedyczne.
Zawodowo interesują mnie zagadnienia komunikacji międzyludzkiej. Każdego dnia odkrywam na nowo piękno neurologii, jak również możliwości człowieka i jego mózgu. Spotkania z dziećmi oraz dorosłymi stale motywują mnie do dalszych poszukiwań dróg oraz sposobów do osiągnięcia jak najpełniejszego rozwoju osobniczego. To dzięki nim wyznaczam sobie kolejne kroki, poprzez które staram się pomóc moim małym podopiecznym rozwinąć pełnię potencjału, jaki w nich drzemie. W wolnych chwilach oddaję się swoim pasjom – fotografii, tańcu oraz literaturze.